Tegnapi játékot tovább gondolva, pár dolgot még hozzáfűznék. Picit sajnálom, hogy felhívás ellenére se látogatja, vagy legalábbis nem szól hozzá egy érintett sem, de sebaj, blog lévén belefér, ha az egyre népesedő vLr társaim elolvassák, meg talán az a pár ember, aki idetéved, és ha még esetleg valami értelmet látnak is az írásainkban, már megérte a blogot létrehozni.

Szóval...

Leszögezném, hogy én vLr tagságomat nem annak tekintem, hogy provokáció által csikarjunk ki olyan helyzeteket, amikből szép írásokat termelhetünk a blogunk számára. Az hogy kinek mi a provokáció, már megint eltérő, ezzel volt egy pici vitánk ladista elvtárssal is. Én a vLr blogot, a normális, értelmes játékért való küzdelem szócsövének kívánom használni, remélem társaim is ennek szellemében irkálnak, és a személyes érzelmeket, ha nem is teljesen, de ki tudják zárni beszámolóikból. Igaz, mikor valami nagyon lélekbe gázoló dolog történik, nehéz objektív maradni, ezért néha a cinikusság és irónia bekerülése az írásokba szinte elkerülhetetlen, de szerintem társaim nevében kijelenthetem, hogy nem emberek megsértése a cél, hanem hogy írásainkon keresztül esetleg felismerjék, hogy talán nem kellene olyan dolgokat erőltetni, melyek betarthatatlanok, vagy végre ideje lenni meg tanulni kulturáltan viselkedni.
 
Ezek elv alapján a következő a tegnap esti FREE szerveren töltött játékról a véleményem.

Kezdjük az alapoknál, a szerver szabályzatnál. Gyakorlatilag miért hozunk, ostoba és betarthatatlan szabályokat? FREE szemszögéből a HEVI + AK felállás nem éppen rush és a rohanás felszerelése. FREE lali is nem egyszer ott volt a lépcsőknek kihajolva, akkor nem értem mi ez a no camp szabály. Aki kempel és nem valami bugot használ, az ugyanúgy kilőhető, mint az akit kilő egy kemper. Anno a swat4 fénykorában, mikor RD volt a domináns mód, számtalanszor törtünk ki respawnrol, amit 5 enemy kempelt be és azonnali gyilkolástól sem riadtak vissza. Ez annó elfogadott volt, még is ki-ki lehetett törni, csak tudás és türelem kérdése. Szerintem ez a kettó hiányzik a mai swat4 játékosokból. Kemp hozzátartozója ennek a játéknak, mivel nagyrészt a pálya adottságából fakad, hogy kempelni kell. Ha valaki eleget játszott, tudja, hogy mikor és honnan várható az enemy, és bocsánat, hogy a kamikáze akciók helyett, a meglepetés erejét próbálom kihasználni, a váratlan 100% módszert, kivárást, rajtaütést. És ez nem azt jelenti, hogy 15 percig egy sarokba vagyok! Sose vagyok egy helyen egy akciónál többet, mivel az egyhelyben lévő játékos leghamarabb kiszedhető, hisz speciális fegyverek tárháza áll az ember rendelkezésére. Csak tudni kell őket használni. 

Másik érdekes szabály, ez a no respawn. Swat4 érdekessége, hogy néhány pályán, mint jó példaként fairfax, úgy helyezkednek el, hogy akarva akaratlanul is az ember pont az enneldél respawn területén van, vagy rálát arra. Egyébként, ha az éledő enemy le tudja szedni az odatévedt szegény játékost, akkor ugye nincs probléma, de ha valaki képes arra, hogy akár 3-4 embert is leszedjen, akkor már rögtön megy a sírás. Egyébként is mi pontosan az hogy ne lőjj respawnra? Ismét fairfax. Kint éled az officer. Senki nem lő azonnal járjuk, szépen elsétálnak a tornácig, lő befelé a faléceken keresztül, néha a hátra már rég futó officert is le sikerül lőni, és mi történik? Elkezdenek sírni, hogy "respawn megy csak??" Könyörgöm, ha már elsétáltunk 1 métert, és készek vagyunk felvenni a tűzpárbajt, onnantól kezdve az már nem respawn! Kicsit ironikus, egy olyantól hallani ezt, aki heviben AKval lő befelé, de ha ő hal meg, akkor már kick, meg ban, mert respawn. Érdekes, mikor a suspect lent spawnol és van lent 2 officer pont velük szemben, és pont FREE tagok, kérdezés, válogatás nélkül tüzet nyitottak. Akkor? Sorsnak remek érzéke van az iróniához. De meg is fordíthatom a dolgot, mikor officer vagyok fairfaxon, és suspect éled, szépen jönnek ki én a folyóson állok lövöm őket, halnak folyamatosan, próbálnak kilőni, hajolgatnak ki, mert ugye nem magára a spawnra látok rá, csak arra a területre, ahol már egy kis futás után megjelennek. Mi történik, már megint megy a sírás, pedig csak nem tudtak lelőni, és még csak nem is kötelező erre jönni, mehetnek a másik irányba is! Szóval lehetne ezt még fokozni, de ez csak a játékosok ostobasága és kényessége.
 
Tanúság, ne hozzunk ostoba szabályokat, főleg ne olyanokat, melyek bizonyos pályákon betarthatatlanok és már is kevesebb lenne a vita.
Emberi oldalról nézve, pedig meg kellene barátkoznia gondolattal, hogy igenis lehetnek nálunk sokkal, de sokkal jobb játékosok. Ha annyira PRO-nak érzi magát a FREE csapat, akkor miért nem látom a képüket az újságban, vagy miért nincs már a nevükkel ellátott alaplap a piacon? ÉBRESZTŐ! 

Akár mennyire hízelgő, hogy többek között ladista jó játékosnak tart, de jól tudom magamról, még quake 3 meg Unreal T. időkből, hogy igen csak max erős középmezőnyt képviselem, és ezért ha találkozok egy nálam jobb játékossal, akkor nem rögtön csalással fenyegetem, hanem arra próbálok rájönni, hogy miben jobb? Miért jobb? Mi az, amit meg tudok tanulni tőle? Swat4-ben 8-10 információt lehet folyamatosan figyelni, és ha valaki a játék alatt, ezeket képes fejben összerakni, pontosan tudja, mindenféle wallhack nélkül, hogy 90%ban, hol lehet az enemy, honnan jön, merre vannak a társak, ki van éppen bajban, stb. stb.. Sajnos ezt nagyon sok játékos nem használja ki, mert gyakran ez a magyarázat arra, mikor azt mondják rám, hogy tudtam hol van, mikor jön, stb. stb. Nem csalózni kellene, hanem megkérdezni, hogy mond már el, mi a „titok” miért vannak neked mindig 30-40-50 killed, és miért van csak 10-15 halálod, és miért nem tudnak megkötni olyan sokszor? Mindenre van értelmes, logikus magyarázat, még ha csak az is néha, hogy 5 éves rutin és pályaismeret lévén, már-már előre látom, mint a nagy szamurájok, hogy ellenfele mit fog tenni. Nevetséges? Sajnálom!

De vannak olyan segítségek, melyekre a játékosok sosem gondolnak. Ilyen például az árnyék. Sok embernek sajnálatosan a gépe nem tudja max beállításokkal futtatni a játékot, és ki van kapcsolva az árnyék. Az árnyék egy nagyon bugos dolog a játékban. Gyakorlatilag, ha az ajtó mögött állsz, az árnyék kilóg. Sokszor pont a bugos árnyék az, ami elárulja a játékost. Vagy éppen egy át lógó puskacső. Néha csak ilyen dolgok, melyek megtévesztésre adnak okot, és megy az alaptalan csalózás, pedig csak simán a játék tehet róla, hogy tudjuk, hol bújik az ellenfél.
Mindent összevetve, a swat4 magyar scene azért van nyomorra ítélve és azért hagyják el egyre jobban még a fanatikusok is, mert az ilyen FREEhez hasonló, ekefejű, makacs emberek tönkreteszik a játékot a butaságukkal és adminkodásukkal. Leszögezem, nekem semmi bajom továbbra sem velük, nekem nem fáj, ha nem az ő szerverükön játszok, az se fáj, ha saját butaságuk miatt nem lesznek jobb játékosok. Tegnap én szerintem 4szót ha szóltam játék közben hozzájuk, abból 3 az volt hogy „:D”, még is ki lettem rúgva, meg le lettem némítva.
 
Mind ezek ellenére mi lettünk a bunkó, arcoskodó emberek, pedig mi semmit nem csináltunk, csak úgy játszottunk, ahogy ezt a játékot kell! Nem mi írtuk be 10 másodpercenként, hogy csalók meg társaik. Érdekes módón, SKATT kis cimbi mindig tudta venni a lapot, és fiatalsága ellenére (gondolom én)  remekül játszottunk vele, volt nevetés, szórakozás, és nem ez lenne a lényeg? Tegnap már nem volt FREE-s, sőt, kapott is egy BAN-t, de vajon miért? Remélem, hogy azért, mert felismerte, hogy jobban jár, ha ezt a társaságot messze elkerülni, mind addig még nem hajlandók kulturált ember és gondolkozó játékoshoz méltóan játszani, és viselkedni.
 
Azt hiszem, ezekben a sorokban minden benne van! Senkit nem tartok az ellenségemnek, max az ellenfeleknek, ami lényeges különbség. Szórakozni szeretnék, nem pedig veszekedni. Ha a FREE jövőben is úgy áll a dolgokhoz, ahogy áll, akkor a viszony nem változik, de lehet másképpen is, rajtuk áll… legalábbis a részemről…

Ha valakinek privát mondandója lenne, akkor xfire: mocs0k a username. Tiszteletem a továbbiakra nézve!

Szerző: anshin

3 komment

Címkék: swat4

A bejegyzés trackback címe:

https://vivalaresistance.blog.hu/api/trackback/id/tr121716589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása